За останні
роки розвиток інформаційних технологій зробив актуальною проблему модернізації
системи освіти. Суть такої модернізації найбільше відбилася в концепції дистанційної
освіти, яка, завдяки такому глобальному явищу як Інтернет, охоплює широкі шари
суспільства. Особливого значення така модернізація системи освіти набуває в
Україні.
Система дистанційної
освіти має ряд переваг і значно розширює коло потенційних слухачів. Дистанційна
форма навчання підходить майже всім, тому що дає можливість гармонійно
поєднувати навчання та повсякденне життя.
Важливим атрибутом дистанційного
навчання є зворотний зв'язок між слухачем і викладачем. Він повинен
забезпечувати слухачу психологічний комфорт у процесі навчання. Адекватність
сприйняття інформації залежить від багатьох причин, найважливішою з яких є
наявність або відсутність у процесі діалогу комунікативних бар'єрів.
Комунікативний бар'єр - це психологічна перешкода на
шляху адекватної передачі інформації між партнерами зі спілкування. Якщо такий
бар'єр виникає, то інформація спотворюється або змінюється її зміст.
Існують різні психологічні бар'єри спілкування:
- семантичний бар'єр пов'язаний із вживанням різних значень того самого поняття
учасниками процесу спілкування;
- стилістичний бар'єр виникає при невідповідності стилів мовлення комунікатора і
реципієнта;
- логічний бар'єр
з'являється тоді, коли логіка міркування, запропонована комунікатором, дуже
складна.
Комунікативний бар'єр може
перерости і в бар'єр відносин. Це суто психологічний феномен, який виникає в
процесі спілкування комунікатора і реципієнта, коли почуття недовіри та
ворожості до комунікатора поширюється і на пропоновану ним інформацію.
Сучасна освіта вимагає
безупинно розширювати своє сприйняття комплексності світу та формування
інформаційного суспільства. Для того, щоб знання отримали конкретний зв'язок з
діями, необхідно постійно «навчати себе», поповнюючи й розширюючи свою освіту.
Саме цю мету й ставить перед собою дистанційна освіта.
Дуже цікава і корисна інформація
ВідповістиВидалити